Aan tafel met de doelgroep

Wie weet er beter wat er voor ze nodig is dan de doelgroep zelf, dat is wat ik me elke dag afvraag als ik werk aan nieuwe plannen. Gelukkig zijn er genoeg momenten waarop de doelgroep ons een kijkje geeft in hun wereld en we weer iets bijleren. Zo kreeg ik afgelopen week de unieke gelegenheid om met 4 mensen met Usher een kop thee te drinken met heerlijke appelcake. Tijdens een gezellig gesprek hebben we besproken wat Mikxs al doet voor mensen met een visuele of auditieve beperking. Deze activiteiten zijn echter altijd voor een van de twee doelgroepen. Mensen met Usher zijn slechtziend of blind in combinatie met slechthorendheid of zelfs doofheid. Zij hebben unieke wensen als het gaat om een optimale beleving.

Aan de keukentafel bij Gracia hebben we samen met Willem, José en Helma het onderwerp besproken en gekeken naar wat Mikxs nog extra zou kunnen bieden om ook kunst voor hen toegankelijk te maken. Het was een zeer waardevol gesprek voor beide kanten en ik heb ze beloofd dat er dit jaar ook aan hen gedacht gaat worden. Er staan al twee leuke projecten in de steigers waar zij van kunnen gaan genieten dit jaar.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.